About Me

My photo
a simple gul..full of secret...da only one in her family...

Thursday, August 26, 2010

next!!!!!!

after..tennis elbow...ade bnde baru aku nak ajr korg sume..yeah..slip disc..hahaha...
penyakit ni berjaya buat aku menitis kan air mate aku sbagai gegurl yg berumur 21 tahun...satu per satu dtg kat aku..kekuatan yg ade berkat sokongan keluarge...kdg2 aku tau mereka pun penat..tp aku xpnah marahkan mereka..sbb kalau aku kat tempat diorg pun aku mest akan rase same mcm diorg rase..cume yg mampu aku ckp..syasya argai setiap org yg ade disisi syasya...
ok!!! back tp our class...today is..slip disc...

slip disc ialah :::

The disks are protective shock-absorbing pads between the bones of the spine. Although they do not actually "slip," a disk may split or rupture. This can cause the disk to fail, allowing the gel (which is part of the disk) to escape into the surrounding tissue. The leaking jellylike substance can place pressure on the spinal cord or on a single nerve fiber and cause symptoms of pain either around the damaged disk or anywhere along the area controlled by that nerve.

ok..disebabkan jd nye slip disc kat tulang pinggang aku plus tulang pinggul aku...bnde ni bnyak effert ke belah kanan aku..kaki aku belah kanan aku rase kebas...contohnye...kalo doctor cucuk pen kat due2 belah kaki aku..kaki kiri aku rase tajam nye pen tu..tp kaki kanan aku rase..eii geli nye..hahaha..
gile tul aku le wat lawak kan..
pastu...tuk repair blik disc ni...aku kne wat fisio..n tgok mcm ne..nnt aku kne inject..gile r..kat pinggang tu..mmg terbaik la kan... then..kite tgk plak mcm ne nnt...ehhehee


ok...tu je yg aku nk stori...xde mood ni..

6 comments:

  1. bykkan berdoa kepada Allah SWT kerana dia sahaja yg akan menentukan segalanya...manatau penyakit tu akan hilang 1 ari nnti....ape2 pun be strong k!!!!kami sentiasa support kamu~

    ReplyDelete
  2. amin..thanx kak ina...saat mcm ni mmg sya perlukan korg sume...sya nk minx r opah support g sane...eiiiiii...bile leh g ek

    ReplyDelete
  3. hahahah...xsenonoh!!!!jgnla pah sorg je...sian la ngan opah...half2 laaa....meh la dtg sini...bln 9 or bln 10 ke...tul x?nk lg best,dtg ngan kitorg masa kitorg blk nnti...ok x?sbb time tu nk krismas...mesti sale kaw2

    ReplyDelete
  4. nak ikut jugak!

    sya bykkan zikir ye...setiap anggota yang sakit tu akan dapat pahala...ni kat spital lagi ke?

    ReplyDelete
  5. sabar zai.
    ne semua dugaan. you take care of yourself ok.
    be strong girl. I know u are strong.
    Kteorg sentiasa doakan kau. :)

    ReplyDelete